اقدام پژوهی روش های فعال تدریس..

مطالب دیگر:
📌استفاده از علم بيومتريك در سیستم اثر انگشت هوشمند حضور و غیاب📌ريخته گری تحت فشار📌ارتباط بین بزهکاری فرزندان و‎ طلاق والدین📌فيكسچر و انواع جيگ📌جامعه شناسی بازی های رایانه ای(پاورپوینت)📌تلفات در شبکه های تولید و توزیع و انتقال‎ نیرو(برق)📌آفات مرکبات📌دینامیک ماشین📌بانک شماره موبایل مهندسین عمران ، انبوه سازان و پیمانکاران📌حل المسائل فارسی فیزیک الکتریسیته و مغناطیس📌رابطه هوش هیجانی مدیران با منابع قدرت📌آثار منفی طلاق📌اختلال زیست شناختی📌همسر داری📌آسیب های اینترنت📌پدیده اعتیاد به کار📌راههاي مقابله با افسردگي شغلي📌پروژه طراحی جیک و فیکسچر📌پروژه درمانگاه 2📌خلاصه مکاسب محرمه بیع و معاطاه
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان اقدام پژوهی روش های فعال تدریس.. آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
اقدام پژوهی, روش های ,فعال ,تدریس
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود

اقدام پژوهی روش های فعال تدریس

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 5

ضرورت روش های فعال تدریس

براساس مبانی نظری روش های فعال تدریس می توان گفت تدریس فعال، تدریسی است كه در آن رخدادهای آموزشی به صورت تعامل های علمی، عاطفی و اجتماعی اتفاق می افتد. در تدریس فعال و تعاملی علاوه بر توجه به كسب اطلاعات و مهارت ها، به فرایند تفكر واهداف اجتماعی آموزش تاكید فراوان شده است. نظریه پردازان تدریس تعاملی براین باورند كه كه مهارت های مهم زندگی از طریق تجارب تعاملی تقویت می شود.دراین بخش به برخی از ویژگی های روش های تدریس فعال كه ضرورت استفاده از این روش ها را نمایان می سازند اشاره می گردد:

1- در روش های فعال تدریس یادگیری عبارت است از تغییرات تجربه بر اثر رفتار یادگیرنده و كسب ساخت جدیدی از عملیات ذهنی. در این روش ها یادگیری تابع تحول ذهنی كودك است. و تحول روانی توضیح دهنده یادگیری است .(كریمی،1373)

2- یادگیری در روش های فعال تدریس بر پایه اكتشاف و استقرار است. ولذا در این روش ها چگونه یادگرفتن مهم تر از چه چیز یادگرفتن است. در روش های تعاملی دانش آموزان روش یادگرفتن را نیز یاد می گیرند.

3- ماهیت یادگیری، تعاملی است خلاق كه بدون وقفه بین دانش آموز وموقعیت آموزشی در جریان است. همان طور كه پیاژه نشان داد، بیش تر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است. در روش های فعال تدریس آن چه دانش آموزان انجام می دهد، سبب یادگیری می شود. یادگیــرنده بر اثر تاثـیر خود بر محیــط و واكنش فعال در برابر عمل محیط به پیـشرفت دست می یابد .

4- معلمان فعالیت های یادگیری از طریق تعاملی را به گونه ای سازمان می دهند كه دانش آموزان حقیقتا به یكدیگر وابسته باشند و هیچ یك از اعضاء گروه نمی تواند موفق شود مگر این كه تمام اعضاء موفق شوند. شعار كلاس تعاملی و همیاری این است: یا همه نجات می یابیم یا همه غرق می شویم. (الیس و والن،1379)لذا در این روش ها جنبه های منفی رقابت دانش آموزان از بین می رود.


برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود